کمربندی هراز معروف به کمربندی امام زاده عبدالله و پتانسیل سرمایه گذاری در آن

کمربندی هراز

برخی مناطق و زمین ها هستند که پتانسیل بالایی برای پیشرفت داشته و دارند . از انجایی که زمین چون با محدودیت روبرو است و با توجه به افزایش جمعیت کشور ما زمین نیز مانندطلا و بیت کوین افزایش قیمت خواهد داشت و  ارزش دارایی شما را حفظ کند.

ملکی که در زمین خود میسازید  میتواند اجاره داده شود و برای شما درآمد داشته باشد و دارایی شما را افزایش دهد. خرید زمین هنگام  کاهش ارزش پول یه دلیل افزایش قیمت بعد از گذر زمین ، میتواند ارزش داراییتان را حفظ کند.بنابرین خرید زمین در هر زمان اگر در منطقه ای رو به رشد و مناسب انجام شود انتخابی درست و هوشمندانه خواهد بود .

برای نقش راه ها بر اقتصاد شهر جنبه های مختلفی تعریف می گردد. راه می تواند جهت توسعه شهر را تحت تاثیر خود قرار دهد و به این ترتیب در افزایش قیمت زمین ها و توزیع ثروت تاثیر گذارد. در پژوهش حاضر با هدف شناخت اثرات کمربندی ها بر اقتصاد شهر، سعی بر آن است تا به روش توصیفی- تحلیلی، درک روشن تری از آسیب ها و منافع این گونه راه ها بر شهر دریافت نموده و مبادرت به احداث آنها نمود، به نحوی که پس از ساخت نه تنها به نقش اقتصادی شهر خسارت وارد نکنند بلکه بهبود اقتصاد شهر را نیز به دنبال داشته باشند. نقش راه ها بر اقتصاد شهرها حایز اهمیت بسیاری است به ویژه شهرهای بین راهی که نقش غالب اقتصادی آنان، خدماتی است و احداث راه های جدید، به ویژه کمربندی ها بدون توجه به موقعیت این گونه شهرها، ممکن است موجب رکود اقتصادی آنها گردد.

کمربندی جدید شمال، فضای سر سبز و خوش آب و هوای شمال و حضور  علاقه مندان به زندگی در این مناطق باعث شده است تا ارگانهای دولتی را که در زمینه راه سازی فعالیت می کنند به فکر بهبود شرایط رفت و آمد و حمل و نقل بیندازد. با ایجاد کمربندی جدید شمال که در در نزدیکی روستای امام زاده عبدالله می باشد. مسیر عبور و مرور و حتی شرایط خرید و فروش ویلاهای این منطقه تغییرات زیادی داشته است. اگر از جاده هراز به سمت آمل حرکت کنید، پس از گذشت 5 کیلومتر از میان جنگل های انبوه به روستای اسکومحله می رسید که بقعه امام زاده عبدالله در این روستا قرار دارد و بنای آن مربوط به دوران صفوی می باشد. مردم این منطقه به گویش مازندرانی صحبت می کنند. جاذبه های طبیعت گردی  استان مازندران و امکانات تفریحی  متنوع که در  سالهای اخیر در نزدیکی این شهرستان قرار دارد باعث توجه گردشگران زیادی به این منطقه شده است. همچنین وجود ویلاهای سنتی و مدرن، باعث شده است تا افراد زیادی را برای گذراندن تفریحات و زندگی به این منطقه علاقه مند شوند. پوشیده بودن این بخش از مازندران از مناطق جنگلی بکر باعث ایجاد تنوع در ساخت و ساز ویلاهای این منطقه نیز شده است.طبیعت زیبای  مقصد مناسبی برای طبیعت گردان می باشد.

تاثیر احداث کمربندی جدید شمال و یا همان جاده امام زاده عبدالله در خرید و فروش ویلاهای منطقه

ساخت کمربندی جدید شمال  و دسترسی راحتتر به امکانات رفاهی  باعث شده است که زمین های زیادی در این منطقه برای ساخت ویلا مورد توجه قرار بگیرد. به طبع شرایط متفاوتی مانند دوری یا نزدیکی ویلا به امکانات، سبک ساخت ویلا و مصالح و طراحی آنها در قیمت نهایی ویلاها تاثیر زیادی داشته است. در سال ۱۳۹۰ و پس از قرار گرفتن امام زاده عبدالله در فهرست شهرهای منطقه مازندران سیل عظیمی از خریداران زمین به این منطقه سرازیر شد و پس از راه اندازی کمربندی جدید شمال شرایط ساخت و ساز راحتتر از قبل شد.

در حال حاضر کمربندی تازه احداث شده اطراف شهر، مسیر سفر به امام زاده عبدالله آمل را برای مسافران بسیار تسهیل کرده است. اگر از استان های مرکزی و دیگر استان های کشور قصد سفر به شهرهای مازندران را داشته باشید، استفاده از این کمربندی به عنوان مسیر اصلی به شما پیشنهاد می شود. این کمربندی در گذر از جنگل های انبوه استان مازندران، یکی از زیباترین جاده های شمال کشور می باشد. همچنین در ساخت این کمربندی تا جای ممکن از آسیب به طبیعت و جنگل های منطقه جلوگیری شده است.

سرمایه گذاری در کمربندی هراز

سید علی اسد مدیر کل روابط عمومی راه و ترابری مازندران در حاشیه سفر به آمل و بازدید از پروژه‌های راه محور هراز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان آمل بیان داشت: پروژه‌های راه و ترابری با وجود اعتبارات سرعت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: کمربندی امامزاده عبدالله(ع) شهرستان آمل یکی از کمربندی‌هایی است که برای کاهش حجم ترافیکی و تقسیم بار تردد در این شهرستان لحاظ شده است که ضلع جنوبی شهر در محور هراز را به ضلع شمال غرب متصل می‌کند.

یکی از دلایلی که مردم به سوی خرید زمین در شمال روی آورده‌اند این است که این منطقه به لحاظ جذب توریست قوی است و منطقه‌ای رو به رشد محسوب می‌شود؛ بنابراین، عده‌ی زیادی از مردم با این تصور که خرید ملک و زمین در این منطقه، نوعی سرمایه‌گذاری منطقی به شمار می‌رود اقدام به خرید ملک، زمین و ویلا در شهرهای شمالی کشور می‌کنند.

جمله فواید اقتصادی راههاو کمربندی ها میتوان به استقرار مراکز خدماتی

بین راهی در جوار آنها اشاره نمود که به نوبه خود موجب

جذب قابل توجه سرمایه گذار به شهر میگردد.

در این راستا ارایه خدمات رفاهی در جاده های بین شهری در

قالب مجتمع های خدماتی- رفاهی بینراهی، از جمله نیازهایی

است که از ابعداد مختلف اقتصادی، اجتماعی و

زیست محیطی قابل بررسی است.

درحال حاضر، تجمع

خدمات رفاهی در جادهها در قالب مجتمع هدی خدماتی –

رفاهی بین راهی به عنوان یک شیوه پذیرفته شده در جهان

محسوب می شدود. در این مورد الگوی واحدی برای

احداث مجتمعهای خدماتی – رفاهی در کشورها وجود ندارد.

خدمات رسانی این مجتمع ها به مناطق اطراف باعث

افزایش دامنه سودآوری زمین های منطقه و ایجاد توازن و

برابری زمینهای دورافتاده نسبت به زمینهای شهری میشدود .

این مجتمعها میتوانند با عرضه خدمات در کاهش

هزینه سفر مؤثر باشند.

احداث جاده کمربندی در محدوده شهری در واقع نوعی اقدام برای هدایت جمعیت گردشگر و مسافران به خارج از شهر بدون بهره‌مندی از مزایای حضورشان درون شهر است.

یکی از این جاده‌های کمربندی که زمینه هدایت مسافر به خارج از شهر را فراهم می‌کند در شهر شاهرود قرار دارد و به جای اینکه به منظور رونق گردشگری، مسافران را به سوی مرکز شهر هدایت کند، از شهر خارج می کند.

در این مسیر  کمربندی امام زاده عبدالله چه روستاها و جاذبه های طبیعی قرار دارد؟

بیمارستان امام خمینی:

 این بیمارستان تازه تاسیس شده در آمل دارای خدمات بسیار زیادی می باشد.

دانشگاه غیر انتفایی شمال:

این دانشگاه با داشتن دانشکده های فنی و مهندسی و تربیت بدنی، هتل المپیک، سالن های سرپوشیده ورزشی و استخر و… از امتیازات این منطقه می باشد.

پارک جنگلی هلومسر:

این پارک با درختان چندین ساله و سر به فلک کشیده هرسال گردشگران زیادی را در خود مهمان می کند.

شهرک صنعتی امامزاده عبداله:

 این شهرک معروف آمل، در واقع یکی از قطب های اقتصادی مازندران می باشد. و کارخانجاتی چون لبنیاتی صالح و… در این شهرک می باشد.

پاسگاه امامزاده عبدالله:

داشتن این پاسگاه امنیت بسیار بالایی در این منطقه ایجاد کرده است.

جنگل و امامزاده عالی کیا سلطان:

 این بهشت زیبا در دل یک جنگل زیبا و در ارتفاعات آمل می باشد که هر فصل زیبایی منحصر به فرد خود را دارد. البته در فصل زمستان تردد در این منطقه به سختی انجام می شود.

پارک جنگلی عالش رود

آبشار سنگ درکا:

 از بهترین و زیباترین های آبشار مازندران می باشد که هر توریستی و گردشگری به دیدن این آبشار می رود.

روستاهایی که در زیر نام می بریم، چسبیده به این کمربندی می باشد.

 این روستاهای جنگلی و زیبا ارزان ترین و زیباترین ویلاها و زمین های شمال را در خود جای داده است.

 از آنجایی که این روستاها بسیار نزدیک به شهر و انواع امکانات رفاهی می باشد، روز به روز متقاضیان خرید ویلا و زمین در این منطقه افزایش می یابد. بنابراین این روستاها مناطقی با پتانسیل سرمایه گذاری بسیار بالا می باشد. این روستاها عبارتند از:

اسکو محله، روستای سهری، منطقه اسپند، روستای کاسمده، روستای خشکرود، روستای چندرمحله، روستای میخران، روستای چالیکیاده، روستای تلیران، روستای دیورز



منتشر شده در 2022/03/12

×

Some text in the Modal..