فاصله تهران تا آمل و مسیر رسیدن از تهران به مناطق شمال کشور

جاده آمل

تا اسم تعطیلات  به میان میاید یا به عبارتی یا تعطیلات نوروزی توپ تحویل سال جدید که در می‌شود.

جاده‌ها پر از ماشین می‌شود. همه هوای شمال می‌کنند و تهرانی‌ها هم که از رانندگی و در جاده بودن دل خوشی ندارند، به سبب نزدیکی، معمولاً جاده‌های کوهستانی و سرسبز مازندران را انتخاب می‌کنند. جاده‌هایی که رانندگی در آن‌ها و  وقت گذراندان های گاه به گاه، خودش یکی از اهداف گشت و گذار شده است. تهرانی‌های خوشگذران  سفرهای سالانه‌شان به مازندران از مردم دیگر استان‌ها بالاتر است. در سال چندین و چند بار سر ماشین‌هایشان را به سمت شمال می‌چرخانند و تهران را با شلوغی و آلودگی‌اش رها کرده و دود ماشین‌هایشان را حواله آسمان استانی دیگر که فاصله چندانی با تهران ندارد، می‌کنند.

این نوع گردشگری را باید بیشتر در میان قشرهای میانی تهرانی‌ها جست‌وجو کرد. سرمایه‌دارها و اعضای طبقات متوسط رو به بالا وضعیت دیگری دارند؛ اینها می‌گویند ما اصلاً در روزهای تعطیل به مازندران نمی‌رویم! آن‌ها روزهایی که باقی همشهریانشان در ترافیک‌های عریض و طویل جاده‌های شمال گیر کرده‌اند، ترجیح می‌دهند سوار هواپیما باشند و سفرهای بین‌کشوری را تجربه کنند، نه بین‌استانی. این‌ها عموماً ویلادارانی هستند که شغلشان آزاد است و آقابالاسری هم ندارند و می‌توانند در روزهای غیرتعطیل راهی مازندران شوند، درست زمانی که دیگران سر کار هستند.

به هر حال، پولدار یا بی‌پول، تهرانی‌ها خیلی به شمال رفتن علاقه دارند. جان به جانشان کنی، هر سال به‌کرات سر از چالوس و نور و محمودآباد و بابلسر و فرویدون‌کنار و رشت و ماسال و ماسوله و لاهیجان و لنگرود و … درمی‌آورند و کلی هم در سفرهایشان خاطره می‌سازند. تقریباً هیچ تهرانی‌ای نیست که به شمال نرفته باشد، مگر آن‌هایی که هیچ جا نمی‌روند؛ ندارند که بروند! آن‌چه را هم که دارند، خرج گرسنگی می‌شود و خیلی بعید است فکر سفر و تفریح به سرشان بزند، آخرش هم در فقر و نداری می‌میرند، بدون آن‌که بدانند فلان برند در بابلسر شعبه دارد یا محمودآباد!

به دلیل نزدیک بودن فاصله میان تهران و شمال و راه های فوق العاده زیبایی که از تهران به شمال وجود دارد تقریبا هیچ تهرانی نیست که به شمال مخصوصا مازندارن سفر نکرده باشد.

بهترین زمان سفر به شمال کی است؟

به هر کجای دنیا که بخواهید سفر کنید، یکی از اولین مواردی که باید به آن توجه کنید، زمان سفر است. در صورتی که فصل مناسب سفر به شهرهای مختلف را بشناسید، می‌توانید لذت سفر خود را چندین برابر کنید. بهترین زمان سفر به شمال ایران، فصل بهار و پاییز است. رطوبت هوا و نزدیکی به دریا در بیشتر شهرهای شمال، به‌ویژه شهرهای ساحلی باعث شده که این منطقه در فصل تابستان، خیلی گرم باشد و زمستان‌های نسبتاً سرد و با بارندگی زیاد داشته باشد. در حالی که هوای بهار و پاییز بیشتر شهرهای شمالی خنک و مطبوع .

در سفر به شمال کجا برویم، کجا بمانیم و چه ببینیم؟

طبیعت سرسبز و جاده‌های رویایی شمال محال است، حداقل سالی یک‌بار شما را به این خطه جذاب از ایران دعوت نکند، این است که سفر به شمال برنامه هر ساله بسیاری از ایرانی‌ها است.جایی که در نقطه نقطه آن می‌توانید به تماشای طبیعت بنشینید؛ قدم‌زدن در کنار ساحل، راه رفتن در دل جنگل‌های هیرکانی، بوی سرسبزی و تازگی شمال می‌تواند حسابی دل شما را ببرد.

اگر اهل سفر لوکس و لاکچری هستید، ویلاهای شمال پذیرای شما خواهد بود. اگر هم دنبال یک مقصد مناسب برای طبیعت‌گردی می‌گردید، بازهم دست پر برمی‌گردید؛ چرا که شمال ایران از استان گیلان تا مازندران و گلستان دست شما را باز می‌گذارد و در فصول مختلف شما را شگفت‌زده خواهد کرد. پس در سفر به شمال، همراه ما باشید تا شهرهای مختلف آن را بشناسیم. قدم به جاده بگذارید تا به بهترین سواحل و جنگل‌ها برویم و برای یک برنامه حسابی خود را آماده کنیم.

بهترین زمان سفر به شمال چه فصلی است؟

به هر کجای دنیا که بخواهید سفر کنید، یکی از اولین مواردی که باید به آن توجه کنید، زمان سفر است. در صورتی که فصل مناسب سفر به شهرهای مختلف را بشناسید، می‌توانید لذت سفر خود را چندین برابر کنید. بهترین زمان سفر به شمال ایران، فصل بهار و پاییز است.

رطوبت هوا و نزدیکی به دریا در بیشتر شهرهای شمال، به‌ویژه شهرهای ساحلی باعث شده که این منطقه در فصل تابستان، خیلی گرم باشد و زمستان‌های نسبتاً سرد و با بارندگی زیاد داشته باشد. در حالی که هوای بهار و پاییز بیشتر شهرهای شمالی خنک و مطبوع است. البته برای سفر به ارتفاعات شمال هم فصل تابستان بهترین گزینه‌ای است که می‌توانید روی آن حساب کنید. ییلاقات شمال در این فصل آب‌وهوای خنک و بسیار مطبوعی دارد. شهرهای زیادی در گیلان، مازندران و گلستان ییلاقی هستند که می‌توانید هر یک از آن‌ها را انتخاب کنید. گیلان پر است از طبیعت بکر و باغات زیبا

خلوت‌ترین زمان سفر به شمال:

شهرهای سرسبز و زیبای شمال همیشه و در فصل‌های مختلف، مسافران خود را دارند. این منطقه جادویی، از بهار تا پاییز میزبان افرادی است که می‌خواهند از طبیعت و آب‌وهوای شمال ایران لذت ببرند. اما سفر در شلوغی همیشه دردسر ساز است و شاید به شما اجازه ندهد که به اندازه‌ای که می‌خواهید از سفر خود حظ ببرید. به همین دلیل بهتر است خلوت‌ترین زمان سفر به شمال را انتخاب کنید و یک برنامه جذاب برای خود تدارک ببیند.

خلوت‌ترین زمان سفر هم بعد از تعطیلات عید و اواخر فروردین ماه است که آب‌وهوا خنک و همه جا سرسبز است. بنابراین سفر در تعطیلات را در آخر لیست خود بگذارید. در اواسط هفته هم شمال خلوت‌تر از روزهای آخر هفته است و می‌توانید برای سفر خود برنامه‌ریزی کنید.

خوش آب‌وهواترین فصل برای سفر به شمال چه زمانی است؟

اگر می‌خواهید در زمان طلایی به شمال سفر کنید، انتخاب شما باید از اواسط اردیبهشت تا اواسط خرداد باشد. زمانی که طبیعت شمال رنگ سبز خود را به نمایش گذاشته و آن را به آبی آرام دریا پیوند می‌زند. این فصل هوا نسیم خنکی دارد که از آن حسابی لذت خواهید برد و برای آب‌تنی هم آب دریا گرم و دلچسب است. با شروع فصل تابستان هم هوا رو به گرمی می‌رود اما اواخر تابستان تا اواسط پاییز هم باید شمال را ببینید. رنگ‌های بی‌نظیر طبیعت با هوای خنک در این فصل شما را جادو خواهد کرد.

راهنمای سفر به شمال و انتخاب مقصد:

برای سفر شمال، سفری که از شهرهای نزدیک به شمال ایران مثل تهران می‌توانید برنامه یک تا چندروزه برای خود تدارک ببینید، به‌شرطی که شهر مناسبی را انتخاب کنید و زمان زیادی را در مسافت‌های طولانی از دست ندهید. به همین خاطر چند برنامه مختلف را برای شما  در ویلا یاب شمال تدارک دیده‌ایم که باتوجه‌به شرایط و فرصتی که دارید، می‌توانید از هر یک استفاده کنید.

بهترین برنامه سفر دو روزه به شمال:

برای یک سفر کوتاه و جمع جور به شمال، می‌توانید به مازندران یا گیلان بروید. برای سفر به مازندران، جاده چالوس با پیچ‌وتاب صخره‌ای و سرسبز در انتظار شماست. جاده‌ای که می‌تواند شما را به نوشهر یا رامسر برساند. دو شهر بی‌نظیر در استان مازندران که هم ساحلی هستند و هم فاصله کمی با دریا دارند.

در نزدیکی رامسر، سری به جنگل بی‌نظیر دالخانی بزنید و در دل درخت‌های اسرارآمیز آن خود را گم کنید. بعد از یک پیک‌نیک نیم‌روزه در جنگل هم می‌توانید به شهر رامسر بروید تا علاوه بر دسترسی به ساحل در یکی از بهترین شهرهای استان مازندران از تفریحات دیگری مثل تله‌کابین و ورزش‌های آبی لذت ببرید.

بهترین جنگل‌های شمال:

در سراسر شمال، جنگل‌های بی‌نظیر هیرکانی مثل دریای خزر، این منطقه سرسبز و جذاب را محاصره کرده‌اند. پس بی‌دلیل نیست که سفر به شمال بدون رفتن به این جنگل‌ها، چندان لذتی ندارد. از جنگل‌های معروف شمال می‌توان به لیست بلند و بالایی رسید که آشنایی با مهم‌ترین آن‌ها یک سفر هیجان‌انگیز را برای شما رقم خواهد زد:

جنگل گیسوم

جنگل دالخانی

جنگل النگدره

جنگل سی‌سنگان

جنگل دو هزار

جنگل سه هزار

جنگل ناهارخوران

جنگل واز

جنگل کجوز

بهترین سواحل شمال:

پس از گشت‌وگذار در جنگل‌های شمال، نوبت به سواحل زیبای این خطه می‌رسد. سواحلی که بعضی از آن‌ها برای آبتنی و بعضی دیگر برای نشستن و تماشای غروب خورشید مناسب است. برخی از سواحل هم برای تفریحات مختلف و حتی بازی کودکان امکانات مناسبی دارد.

ساحل بندر انزلی

ساحل بندر کیاشهر

ساحل آستارا

ساحل چمخاله

ساحل متل قو

ساحل نمک‌آبرود

ساحل رامسر

فاصله تهران با شهرهای شمالی:

 آمل: اگر بخواهید، از جا‌ده ی هراز، به شهرهای شمالی، سفر کنید، باید بیان کنم که، آمل می تواند، اولین شهر منطقه ی شمالی، برای گذر و یا اسکان باشد، که حدود ۱۹۰ کیلومتر با تهران فاصله دارد، و طبق گفته های اول مقاله، بدون در نظر گرفتم، مشکلات بین راهی، ترافیک و … حدود سه ساعت، می بایست رانندگی نمائید، تا به آمل برسید.

بابلسر : همانطور که در مورد شهرهای، دیگر،  کوتاه ترین راه ها، پیشنهاد شد، برای بابلسر هم، فیروزکوه، مناسب ترین گزینه برای رسیدن به بابلسر، است، زیرا موقعیت مکانی بابلسر، به نحوی است که، مسیر جاده هراز، کمی فاصله را دور تر می کند، و می بایست دوباره از آمل، محمود آباد، و دیگر شهرها عبور کرد، تا به بابلسر برسید، و به همین جهت، سعی می کنیم در این مقاله، آسان ترین راه را به شما، بزرگواران پیشنهاد دهیم، در ضمن باید بیان داشت، فاصله مسیری، شهر تهران تا بابلسر، از طریقجاده فیروزکوه، حدود ۲۳۶ کیلومتر می باشد

محمود آباد : این شهر مد نظر، یکی از زیباترین شهرهای، استان مازندران می باشد، که دارای مناطق تفریحی و گردشگری می باشد، و همسایگانی، همچون بابل، آمل و نور دارد، که هر کدام به نحوی، دارای زیبایی های خاصی، هستند، و چنانچه قصد دارید، از تهران به محمودآباد سفر کنید، می بایست بعد از عبور از جاده های هراز، وارد شهر آمل شوید، و با گذر این شهر، به محمود آباد می رسید، که باید ذکر کنم، فاصله تهران، تا این شهر، ۲۱۰ کیلومتر است.

نور : وقتی در سطرهای بالا، از نور، سخن به میان آمد، باید به این نکته اشاره کنم که، این شهر، یکی از پرطرفدار ترین، مقصد، برای گردشگران و همچنین متقاضیان و خریداران ویلا است، زیرا این شهر، دارای مناطق گردشگری و تفریحی، بسیاری است که، بهترین گزینه برای سرمایه گذاری، از طریق خرید و فروش ویلا است، و با توجه به متقاضیان زیاد، در این حوزه، این شهر، دارای انواع ویلا و در سازه های گوناگون می باشد، و یکی از دلایلی که این شهر، برای تهرانی نشینان، علاوه بر این ویژگی ها، مناسب است، مسافت کم، حدود ۲۰۳ کیلومتر است، که باعث می شود، با پیماندن مسافت کم، به این خطه رسید.

نوشهر و نمک آبرود : نوشهر همانند نور، یکی دیگر از شهرهای پرطرفدار و محبوب، برای افراد بومی، و دیگر هموطنان، از جاهای مختلف کشور، می باشد، و به سبب، جنبه توریستی، اقتصادی، بالای این شهر، و همچنین، وجود بنادر، فرودگاه، و دریا، و دیگر ویژگی های مثبت، به عنوان یک شهر استراتژیک، به حساب می آید، و بسیاری از افراد، برای تفریح و سرمایه گذاری، این شهر را، بهترین شهر می دانند، و به دلیل نزدیکی این شهر، به چالوس، و نمک آبرود، و مناطق گردشگری و تفریحی، این امکان را برای مهندسان و اجرا کنندگان ایجاد کرده، تا ویلاهایی با سبک های مختلف، و در مناطق، ساحلی، کوهستانی و جنگلی اجرا نمایند، تا بتوانند، از این طریق رضایت مشتریان، با سلایق مختلف را جلب نمایند، ناگفته نماند، برای رسیدن به نوشهر، می توان از جاده چالوس، عبور کرد، و با طی نمودن مسافتی، حدود ۱۵۰ تا ۱۶۰ کیلومتر، به چالوس و‌نوشهر برسید.

برای رسیدن از تهران به چمستان؛ با سه مسیر امکان پذیر است:

۱ – از مسیر زیبای جاده هراز

فاصله این مسیر از مرکز تهران به مرکز چمستان، حدودا ۲۱۱ کیلومتر می باشد. که در صورت عدم ترافیک در حدود ۴ ساعت این مسیر را طی می کنید تا به مقصد برسید.

شما از مسیر تهران – جاجرود – بومهن – رودهن – آبعلی – مشا – پلور – آب اسک – گزنک-محمدآباد ….  ود در ۳ کیلومتری شهر آمل به منطقه جنگل هلومسر نزدیک خواهید شد که از سمت راست وارد کمربندی جدید امامزاده عبدالله شده و سپس کمربندی آمل به چمستان را طی می کنید و به مقصد موردنظرتان می رسید.

۲- از مسیر زیبای جاده چالوس

برای پیمودن این مسیر از مرکز تهران به مرکز چمستان، مسافتی حدودا ۲۲۸ کیلومتر در مدت زمانی ۴ ساعت و ربع باید در نظر داشته باشید. همانطور که متوجه شدید از لحاظ زمانی این دومسیر هیچ تفاوتی باهم ندارند، و شاید برای همراهانی که از کرج این سفر را درنظر دارند، این مسیر آسانتر باشد.

شما از مسیر تهران- آزادراه تهران شمال-گرماب-پل زنگوله-مرزن آباد- و به چالوس میرسید و در وارد جاده سمت راست شده و مسیر چالوس تا نور را طی می کنید و از آنجا وارد کمربندی نور-چمستان شده و در نهایت به مقصد خود می رسید.

۳-از مسیر هیجان انگیز فیروزکوه

زمانی مسیر سوم یعنی مسیر فیروزکوه را انتخاب می شود که مسیر اولی و دومی یعنی مسیر جاده هراز و جاده چالوس به خاطر ترافیک زیاد آخر هفته، اعیاد یا ریزش کوه و تعمیرات و مسدود بودن جاده؛ بسته باشد.این مسیر سرسبزی و زیبایی خاصی دارد و دارای جاده های پرپیچ و خم می باشد.در نتیجه این مسیر طولانی تر است، و مسافتی معادل ۳۳۴ کیلومتر و زمان حدودی  ۵ ساعته را بایستی برای انتخاب این مسیر در نظر داشت.



بروز رسانی در 2023/04/14

×

Some text in the Modal..