سرمایه‌ گذاری در خرید ویلا یا ارزهای دیجیتال

ارزدیجیتال یا خرید ویلا

ارز دیجیتال یا همان cryptocurrency، که معادل فارسی آن رمز ارز می باشد در واقع یک نوع پول یا ارز دیجیتالی است، که جایگزین ارز های رایج می باشد، رمز ارز ها انواع مختلفی دارند. ارز های دیجیتال به ویژه بیت کوین در سال گذشته فراز و نشیب های زیادی را تجربه کردند، این اولین بار نیست که ارز های دیجیتال سقوط کرده و آخرین بار هم نخواهد بود.

حالا در این مقاله می‌خواهیم هزینه‌ای که برای خرید ارزهای دیجیتال می کنیم و خرید ویلا در شمال را مقایسه کنیم. اولین چیزی که در خرید ارزهای دیجیتال باید بدانید این است که آیا علم خرید و فروش آن را دارید؟

 چه بسا که بسیاری از سرمایه‌گذاران با ندانستن علم خرید و فروش ارزهای دیجیتال سرمایه های کلان خود را از دست داده‌اند، این کار نیاز به تخصص و آگاهی بسیار بالایی دارد، اما حالا در طرف مقابل شما خرید زمین و ویلا وجود دارد که تنها نیاز به تخصص و آگاهی و دانش خاصی نیاز ندارد برای خرید ویلا و زمین در شمال فقط لازم است با یک جستجوی دقیق ملک یا ویلای خود را انتخاب  و خریداری کنید.

 سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال به شما نشان می دهد که ریسک بسیار بالا و غیرقابل انکاری دارد و همچنین قیمت ارزهای دیجیتال هر لحظه در حال فراز و نشیب‌های بسیاری است. این در حالی است که قیمت زمین در شمال روز به روز در حال افزایش می باشد. این افزایش قیمت گاهی با شیب تند و گاهی با شیب کند انجام می شود. اما به هر حال هیچ گاه شاهد پایین آمدن نرخ زمین در شمال نخواهید بود. در بحث قیمت ارزهای دیجیتال به هیچ عنوان ضمانت افزایش قیمت به شما نمی دهد.

اگر می خواهید یک تغییر اساسی به لایف استایل زندگی تان بدهید و سبک جدیدی از زندگی را تجربه کنید، خرید ویلا در شمال برای شما این امکان را فراهم می سازد. شما با خرید ویلا شمال یا ساخت ویلا  در عین آن که سرمایه گذاری پر سود و مطمئنی را انجام داده اید، می توانید ویلای شخصی خود را داشته باشید.

به طور مثال  ویلای شما کالایی فیزیکی و قابل لمس است که سرمایه گذاری قابل استفاده خواهد بود. در حالی که خرید ارز دیجیتال شاید نوعی سرمایه گذاری پر سود باشد، اما دغدغه های شما را بیشتر خواهد کرد، چون بعد از خرید ارز دیجیتال شما هر روز با استرس قیمت ها را زیر و رو می کنید تا خیال تان راحت شود که امروز ضرر نکرده اید. ارزهای دیجیتال پول رسمی کشور نیست و در ایران به لحاظ حقوقی امری قانونی نیست.

خرید یک ویلا در شمال، شما ملکی را دارید که متعلق به خودتان است و هر زمان که بخواهید می توانید برای استراحت، تعطیلات یا حتی زندگی دائمی به آنجا بروید. خرید ویلا و زمین یک سرمایه گذاری مثبت برای آینده است. قیمت زمین ها روز به روز بالاتر می روند و از همین جهت قیمت زمین  شما افزایش پیدا می کند.

ارزهای دیجیتال یا بیت کوین بر اساس یک سری پروتکل ها و رمزها در یک پایگاه داده عمل می کند و مبادلات بر همین اساس انجام می گیرد به همین دلیل هیچ شخص یا اشخاصی بر آن نظارت ندارند و به این ترتیب، خرید ارزهای دیجیتال از کلاهبرداری های مرسوم در فضای اینترنت، است. وبسایت های ایرانی و اکانت هایی با IP ایران نمی توانند از این شبکه و پایگاه استفاده کنند مگر آنکه با یک IP خارجی از یک کشور دیگر، تمام کارها را انجام دهند.

به دلیل اینکه این پایگاه داده ها هیچ مجوزی از بانک مرکزی ایران ندارند، امکان مسدود شدن درگاه پرداخت از سوی ایران وجود دارد. بهترین کار برای یک سرمایه گذاری مطمئن این است که پول خود را در بخشی صرف کنید که تضمین شده باشد و هیچ ریسکی به آن راه پیدا نکند. با خرید ویلا در شمال، ارزش ملک شما روز به روز بیشتر می شود بدون اینکه نگران باشید که قیمت ها افت دارد یا اینکه ملک شما با دیگران مشترک باشد.

این ویژگی یعنی در گذر زمان، قیمت زمین ویلای شما نسبت به سرمایه اولیه ای که برای خرید اختصاص داده بودید، چندین برابر می شود. پس اگر ویلای خود را بفروشید، چند برابر سود کرده اید بدون اینکه نگران افت قیمت باشید. شاید آوازه و شهرت خرید و فروش ارزهای دیجیتال و سودآوری بیت کوین همه جا پیچیده باشد که این عامل باعث شده بسیاری از افراد، وسوسه شوند و همه سرمایه خود را در این مسیر بگذارند؛ اما باید گفت “آواز دُهُل از دور، خوش است!”.

بازار ارزهای دیجیتال بی‌رحم است. اگر قوانین و فوت‌وفن‌های مقدماتی را ندانید، دیگران شما را زنده‌زنده خواهند بلعید. در این میان اگر نتوانید کنترلی روی خود داشته باشید، به‌راحتی می‌توانید بازیچه دست دیگران شده و همه سرمایه خود را در کمترین زمان ممکن از دست بدهید. اخبار جعلی و وعده‌های دروغین زیادی وجود دارد. کلاهبرداران سعی می‌کنند افراد (به ویژه سرمایه‌گذاران خرد) را فریب دهند و آنها را برای خرید یک ارز متقاعد کنند.

آنها هرگز درباره وعده‌های خود صادق نیستند و آن گفته‌ها و اخبار هیچ‌گاه رنگ‌و‌بوی واقعیت به خود نمی‌گیرد. اگر شما پس از سال ها توانسته اید یک سرمایه خوب جمع آوری کنید، چرا آن را کاری  وارد کنید که ریسک بالایی دارد؟ قطعاً نمی خواهید که نتیجه زحمات شما در مدت کوتاهی هدر برود!

پروژه‌های کلاه‌برداری زیادی وجود دارند که تلاش می‌کنند مردم را برای خرید کوین‌هایشان متقاعد کنند و هنگامی که شما این کار را انجام دادید، آنها سرمایه‌های شما را قفل می‌کنند و در نتیجه نمی‌توانید وجوه خود را از این پروژه خارج کنید. خرید ویلا در شمال، یک روش تضمین شده است. با خرید ویلا یا حتی خرید زمین و مشارکت در ساخت ویلا می توانید پول خود را بهتر مدیریت کنید.

خرید ارز دیجیتال مانند خرید زمین و ویلا نیست که آن را بخرید و گوشه ای بگذارید تا ارزش آن بالا رود. وقتی بازارهای مالی دچار نوسانات شدیدی می شوند و بازار ارزهای دیجیتال نیز شامل آن می باشد. بنابراین باید دائما حواس تان به میزان سرمایه تان و روش هایی برای افزایش آن باشد. وقتی کوین‌های خود را در صرافی‌ها نگهداری می‌کنید، ریسک‌های خاصی در این عمل وجود دارد. مهم‌تر از همه شما مالک حقیقی کوین‌های خود نیستید.

در حقیقت موضوع این است که صرافی‌ها مالک کیف پول‌هایی هستند که ارزهای دیجیتال شما را برایتان نگهداری می‌کنند. زمانی که بازار سقوط می‌کند، احتمال سقوط صرافی‌ها هم زیاد است. چراکه حجم درخواست‌ها در وب‌سایت این صرافی‌ها افزایش یافته و موجب این اتفاق می‌شود. صرافی‌ها حتی گاهی عمداً دسترسی کاربران را قطع می‌کنند تا پولی از پلتفرمشان خارج نشود. فراموش نکنید که به دلیل تحریم‌های بین‌المللی در صورت استفاده از صرافی‌های خارجی، هر لحظه خطر بلوکه شدن حساب شما وجود دارد و دیگر امکان دسترسی به پول های خود را ندارید.

بازار خرید زمین در شمال هیچگاه بازار رو به نزولی نبوده است. به ویژه در سال های اخیر که تب و تاب خرید زمین در شمال و ساخت ویلا افزایش هم پیدا کرده است. بنابراین می توانید یک تاریخچه دقیق از این سرمایه گذاری در آورید و بر اساس آن قدم بردارید. به عنوان مثال می توانید تحقیق کنید که کدام شهر های شمالی بیشترین بازده سرمایه گذاری را دارند و یا با شیب بیشتری در حال رشد می باشند.

اما در مورد بازار ارزهای دیجیتال نمی توان به این سادگی ها را پیش بینی کرد و بر اساس تاریخچه ی گذشته ی آن تصمیم گیری نمود، چرا که قدمت این بازار به اندازه قدمت بازار خرید و فروش زمین در شمال نیست بنابراین نمی توان به تاریخچه ای قابل استناد اشاره کرد و بر اساس آن تصمیم گیری کرد. یکی از عواملی که سرمایه گذاری را به امری چالش بر انگیز تبدیل نموده غیر قابل پیش بینی بودن آن است.

در واقع نمی توان  دقیق تخمین زد که بعد از سرمایه گذاری در یک حوزه چه اتفاقی برای سرمایه شما می افتد و چه میزان سود خواهید کرد. این موضوع در حالی است که با خرید زمین در شمال می توانید تا حدود زیادی نسبت به آینده سرمایه گذاری خود مطمئن باشید.

شما حتی می توانید به طور قسطی در شمال اقدام به خرید زمین و ویلا نمایید. در واقع می توانید یک سرمایه گذاری مطمئن انجام دهید در حالی که هنوز سرمایه کافی برای آن ندارید و می خواهید در طی قسط های متوالی آن را پرداخت کنید. اما آیا می توان در بازار ارزهای دیجیتال به طور قسطی اقدام به خرید ارز نمود. امیدوارم ‌که تمام تفاوت های اصلی و مهم بین خرید ارز دیجیتال و خرید زمین و ویلا در شمال را برای شما به طور اصولی گفته باشیم و شما با دانستن حقایق اصلی رمز ارز و خرید زمین تصمیم درستی را اتخاذ کنید.



منتشر شده در 2022/03/03

×

Some text in the Modal..