جاذبه های گردشگری شهرستان نوشهر و دسترسی ها

نوشهر

مسیر دسترسی به نوشهر:
اگر از تهران با ماشین شخصیتان راهی نوشهر می‌شوید، تنها با طی کردن 206 کیلومتر به آنجا می‌رسید، همچنین اتوبوس از دیگر وسایل سفر است که در این راه مورد استفاده قرار می‌گیرد.شهرستان نوشهر شامل دو بخش کوهستانی و جنگلی است .

برای رفتن از تهران به مازندران سه راه اصلی وجود دارد جاده چالوس، جاده هراز و جاده فیروزکوه . نوشهر در تقسیم‌بندی‌های کشوری شهرستانی در مازندران محسوب می‌شود.نام قدیمی نوشهر سنگ‌تجن بوده و بعد در زمان قاجار به خاچک یا خاچیک و بعد از مدتی با فعالیت‌های حبیب الله خان خلعت بری این منطقه به حبیب ‌آباد شهرت یافت بعد از آن به دهنو و در زمان پهلوی اول به نوشهر تغییر نام پیدا کرد. نوشهر دارای دو مدل آب و هواست،اولی آب و هوای جلگه‌ای معتدل مرطوب، دومی کوهستانی سرد و نیمه مرطوب، البته مثل دیگر شهرهای ساحلی دارای آب و هوای شرجی و استوایی است، تغییرات دما در طول ماه‌های مختلف و شبانه روز به نسبت کم می‌باشد، البته در تابستان آبو هوای بسیار گرم و شرجی را هم تجربه خواهیم کرد

جاذبه های گردشگری نوشهر:

بندر نوشهر
بندر نوشهر:
بندر نوشهر بندری چند منظوره است که در زمینه، تجاری، نفتی و مسافری فعالیت دارد و در شمال شهر نوشهر قرار گرفته است که در ورودی نوشهر این بندر‌کاملا قابل مشاهده است.

سوته قلعه کجور

سوته قلعه کجور:

روستای کجور کیلومتر ۷۰ نوشهر به کجور (بنای تاریخی)

تنگ دار نوشهر

تنگ دار:
تنگ دار در دره ای عمیق و بسیار باریک است که از میان آن رودخانه عبور می کند، برای رفتن به تنگه دار باید بعد از مدتی که با ماشین تا جلوی رودخانه کرکو رسیدیم باقی راه را پیاده برویم تا به تنگ دار برسیم. فصل تابستان بهترین فصل برای برای رفتن به تنگ دار است.

تالاب ارواح
تالاب ارواح یا ممرز:
تالاب ممرز در ۵ کیلومتری روستای چلندر است که در آن شاخه های درختان خشک شده اما سر از آب بیرون آورده و شکل ترسناکی به تالاب داده که به نام تالاب ارواح معروف شد. این تالاب در فهرست آثار ملی است.

روستای لاشک نوشهر

روستای لاشک:
لاشک روستای ییلاقی که آب و هوای مطبوع و خنک دارد .

سد آویدر

سد آویدر :
اگر از شهرستان نوشهر به سمت شهرستان نور بروید بعد از گذشتن از پارک جنگلی سیسنگان به سد زیبای آویدر میرسید .

دیو چشمه نوشهر

دیوچشمه:
دیو چشمه که با عمق یک و نیم متر است . قبل از رسیدن به دیو چشمه سنگ فرش های زیبا به صورت پلکانی کار شده که چشم انداز زیبایی به این چشمه داده, آب چشمه در فاصله ۱۰۰ متری با یک توربین به حرکت در می آید که بسیار زیبا و دیدنی است.

دریاچه خضر نبی نوشهر

دریاچه خضرنبی:
این دریاچه که در میان انبوه جنگل قرار گرفته به اعتقاد ساکنین منطقه به این نام نامگذاری شد.

میدان همافران نوشهر

همافران:
یکی از محله‌های باکلاس و می‌شود گفت بالا شهر نوشهر است، منطقه‌ای مرفه نشین و خوش چهره، نام همافران برگرفته از میدان همافران برای این محله است.

چشمه گردو نوشهر

چشمه گردو:
چشمه گردو نام چشمه زلال با آب فراوان می‌باشد که در فاصله ۴ کیلومتری نوشهر در استان مازندران در محلی به نام روستای سنگ تجن (قدیمی‌ترین نام شهرستان نوشهر) واقع شده‌است. این چشمه پرآب‌ترین چشمه در منطقه غربی استان مازندران می‌باشد و به دلیل مناظر زیبای اطراف آن همه ساله پذیرای مسافران زیادی از اقصا نقاط کشور به این منطقه می‌باشد. این چشمه آب شرب دو شهرستان نوشهر و چالوس و روستاهای اطراف را تأمین می‌کند.

روستای کشک سرا

روستای کشک سرا:
روستای کشک سرا از بزرگتریک روستاهای مازندران است و در منطقه ای جنگلی قرار دارد . از جنوب به جنگل های سر سبز از شرق به شهرستان چالوس منتهی می‌شود. نام تاریخی آن کران بود که بعد از مدت‌ها به کشک سرا تغییر یافت که دارای انواع درختان پهن برگ است. بازار روز نوشهر که شرایط خاص بنایی آن و همچنین بازار ماهی فروشان و نحوه فروش ماهی به سبک چوب زدن که در این بازار انجام می‌شود. روستاهای کوهستانی و ییلاقی معروف و پرطرفدار نوشهر می‌توان به روستای کدیر، انگاس، کندلوس، برکن اشاره کرد.

برای اجاره و خرید ویلا در نوشهر می‌توانید به صفحه اصلی سایت مراجعه و از آگهی‌ها دیدن کنید.



منتشر شده در 2022/01/31

×

Some text in the Modal..