روستا ییلاقی ایرکا و میرنا در محور سعادت آباد چمستان

روستای ایرکا و میرنا چمستان

روستای ایرکا

ایرکا روستایی کوچک اما زیبا در بخش چمستان از توابع شهرستان نور مازندران است. این روستا در منتهی الیه شرقی شهرستان نور و در فاصله ۱۵ کیلومتری از شهر آمل و در جنوب غربی این شهرستان واقع شده است. با افتتاح کمربندی جدید امامزاده عبدالله به اغوذبن و طرح تعریض جاده مواصلاتی آمل – چمستان دسترسی به جاده هراز در کمتر از یک ربع ساعت میسر خواهد بود. فاصله روستا تا سواحل دریای خزر از طریق نور و محمودآباد حدود ۳۰ کیلومتر(کمتر از نیم ساعت) است.در سمت جنوب این روستا جنگلهای انبوه رشته کوه البرز واقع شده است که دورنمای زیبایی به آن بخشیده است.روستاهای مجاور این روستا در حال حاضر عبارتند از: حاجیکلا، همصفا، تن رزِ افراده، میرنا، انگتارود.

ظاهرا” این روستا از قدمت زیادی برخوردار است و سکونت در این روستا و مناطق مجاور این روستا به دوران قبل از اسلام برمیگردد. رودخانه های که خود شاخه ای از رودخانه بزرگ انگتارود است و در نواحی شرقی و جنوبی و میانی روستا جریان دارد و درختزارهای حاشیه شرقی آن (که در گویش محلی به آن “بیل” و “بیله په” می گویند) زمانی محل سکونت بومیان منطقه بوده است که در گذشته  روستایی به نام اسپیاردشت که منطقه مسکونی بوده است اینک جز مزارع کشاورزی روستا است.

روستای میرنا

روستای میرنا؛ روستایی جنگلی با موقعیت استثنایی، افراده و ایرکا از روستاهای اطراف میرنا می باشند؛ بدلیل موقعیت ویژه این روستا و تعدد ساخت ویلا در آن، می توان این روستا را به عنوان روستایی عالی از نظر جغرافیایی در نظر گرفت پس می توان به تمام ویلاهای این روستا نیز این لقب را اختصاص داد زیر در ایوان اکثر ویلاهای دوبلکس یا تریبلکس؛ ویوی بی نظیری از جنگل با درختهای چندین سالهِ سر به فلک کشیده را مشاهده و لذت برد و لحظه های بی نظیری را در کنار عزیزان و خانواده خود با خرید ویلا در میرنا، ثبت و تجربه کرد.

بهترین مسیرهای دسترسی به روستاهای ایرکا و میرنا:

دو مسیر قابل دسترسی از تهران تا امیرآباد وجود دارد که هر کدام را می توانید با توجه به موقعیت خود در تهران، انتخاب کنید.

۱) جاده هراز

که سریع ترین و کوتاه ترین  و بهترین مسیر، هم از لحاظ مسافت، هم از لحاظ ترافیک، و هم از لحاظ جاده سازی می باشد. و مسافتی معادل ۲۰۲ کیلومتر و در زمان  سه ساعت و  ۲۵ دقیقه طی می شود.

۲) مسیر جاده چالوس

زمانی مسیر دوم یعنی مسیر جاده چالوس را انتخاب می شود که مسیر اول یعنی مسیر جاده هراز به خاطر ترافیک زیاد آخر هفته یا ریزش کوه و تعمیرات و مسدود بودن جاده؛ بسته باشد. این مسیر سرسبزی و زیبایی خاصی دارد و دارای جاده های پرپیچ و خم می باشد. در نتیجه این مسیر طولانی تر است، و مسافتی معادل ۲۴۵ کیلومتر و زمان حدودی ۴ ساعت  را بایستی برای انتخاب این مسیر در نظر داشت.

آیا در این منطقه می‌توان ویلا خریداری کرد؟

حال اگر سری به این منطقه خوش آب و هوا و زیبا زده اید شاید دوست داشته باشید با خرید ویلا محل سکونتی را در این منطقه برای خود داشته باشید که ابتدا باید بدانید که این روستا در منطقه چمستان واقع شده و باید گفت که این روستا یکی از روستاهای خاصی است که می توان در آن اقدام به خرید ویلا کرد. چمستان یکی از بخش های شهرستان نور استان مازندران است. مرکز این بخش، شهر چمستان می باشد و این منطقه یکی از بکرترین و خاص ترین بخش های استان مازندران شناخته می شود  و از لحاظ جغرافیایی در یک موقعیت کاملا عالی قرار دارد. چمستان در شرق شهرستان نور و در همجواری با شهرستان آمل قرار دارد. این منطقه از لحاظ ارتفاع نسبت به مناطق همجوار خود ارتفاع بیشتری دارد. همچنین چمستان در جوار بهترین پوشش های جنگلی ایران و جنگل های چند هزار ساله هیرکانی قرار دارد. این موضوع باعث شده که آب و هوا و به طور کلی جغرافیا و طبیعت این منطقه متاثر از موقعیت این جنگل ها باشد. همچنین راه های ارتباطی متعددی که از این روستا به شهرستان نور و آمل ختم شده، بر اهمیت این منطقه جغرافیایی افزوده است. این مسائل باعث شده که خرید انواع ویلا در این منطقه به عنوان یکی از بهترین اقدامات در حوزه ملک لقب گیرد. برای خرید انواع ویلا در منطقه چمستان چند روستای خاص و مهم وجود دارند.

شهر چمستان از شرق به آمل و از جنوب به کوه های البرز محصور است. چمستان در ارتفاع بالایی از سطح دریا قرار دارد و نسبت به سایر شهر ها توابع نور، به عنوان شهری مرتفع شناخته می شود. چمستان دارای طبیعت بکر و زیبا بوده که جنگل های زیبا و رودهای خروشان آن را احاطه کرده است. خانه های روستایی چمستان طبق یک سبک معماری روستایی ساخته شده است. خانه های روستایی با داشتن سقف ها و دیوار های زیبا جلوه زیبا و بی نظیری به منطقه می دهد. این خصوصیات زیبا باعث محبوبیت این شهر در بین سایر شهرهای شمالی شده است. این ویژگی های مثبت باعث شده تا این شهر طرفداران زیادی را در بین خریداران و سرمایه گذاران پیدا کند.



بروز رسانی در 2023/05/31

×

Some text in the Modal..