جاذبه های گردشگری شهرستان نور و دسترسی ها

شهرستان نور به عنوان پایتخت ساحلی ایران معروف است که آثاری از دوره اشکانیان در آن وجود دارد نام قدیمی آن سودده بوده که امروزه نیز بعضی افراد این نام را به رسمیت نمی‌شناسند, شهرستان نور از پای کوه های البرز است که شامل سه بخش می شود از جاذبه‌های گردشگری شهرستان نور می توان به مکان‌های زیر اشاره نمود آبشار آب پری بهترین فصل برای رفتن به آبشار آب پری فصل بهار و پاییز است چون در تابستان به خاطر شرجی بودن و رطوبت بسیار گرم و در زمستان آبشار یخزده است دلیل نامگذاری آب پری هم به این دلیل است که از صدای چکه های آب صدای عجیبی شنیده می‌شد که ساکنین آن منطقه تصور می‌کردند جن و پری در آنجا وجود دارد. آبشار آب پری به قدر زیبا و آرام بخش است که لذت یک تجربه فوق العاده در طبیعت را خواهید چشید.

دریاچه آلیمالات

دریاچه آلیمالات
این دریاچه در جنگل، میان انبوه درختان سرسبز قرار دارد.در دریاچه‌الیمالات شما می توانید شکوه و ابهت جنگل خنکای آسمان روشنی خورشید و زیبای خیره کننده دریاچه را تجربه کنید همچنین وجود ماهی ها این زیبایی را دو چندان کرده است.

آبشار سیسنگان
آبشار سیسنگان:
ابشار سیسنگان در تنگه نهر رودبار قرار گرفته است اگر از مسیر کجور وارد آبشار سیسنگان شوید این مسیر مال رو است که جزء مناطق قدیمی محسوب می‌شود. همچنین در سپری کردن این مسیر سراسر رودخانه است که با گذشتن از آنها به آبشار جنگلی سیسنگان می‌رسید.

پارک جنگلی سیسنگان
پارک جنگلی نور:
این پارک جنگلی یکی از بزرگترین پارک جنگلی های خاورمیانه است از زیباترین جاذبه هاست که در سال ۱۳۵۱ بنیانگذاری شد از پارک به جاده های ساحلی دسترسی سریع و آسان وجود دارد که علاوه بر جذب زیاد مسافران بیشتر افراد محلی اوقات فراغت خود را در پارک می‌گذرانند.

کاخ تمیشان
کاخ تمیشان:
کاخ تمیشان که از تفرجگاه‌های دوره پهلوی است در ۵ کیلومتری شهر نور قرار دارد که یکی از زیباترین عمارت های شهرستان نور است که دارای محیط بسیار زیبا و سرسبز  که در درون آن علاوه بر زیبایی خیره کننده سر سبزی ها و درختان، استخر، اسطبل و پلاژ سلطنتی هم وجود. از دیگر جاذبه ها هم می‌توان به خانه و آرامگاه نیما یوشیج شاعر پرآوازه ایران اشاره کرد. پارک جنگلی؛ کشپل گیاهان و درختان این منطقه غالباً از توسکا بلوط افرا ممرز است. آبشار حرام؛ او که فاصله کمی با آبشارآب پری دارد خاصیت درمانی بسیاری دارد. فیل سنگی؛ صخره‌ای به شکل فیل که در اثر فرسایش در طول سالیان زیاد شبیه به فیل شده است. روستای لاویج؛ که معروفیت آن به خاطر وجود آب گرمی است که خاصیت های درمانی بسیاری دارد, شهرستان نور از سمت شرق آمل ارتباط دارد، که اولین شهر ارتباطی بین تهران و شمال است.

قلعه پولاد بلده
قلعه پولاد بلده:
این آثار تاریخی و باستانی بر روی ارتفاعات شمالی بر شهر بلده از توابع شهرستان نور، قرار دارد؛ قلعه عظیمی که از معروف‌ترین و بزرگ‌ترین قلعه‌های برجای مانده در شمال ایران است. این قلعه تا اوایل دوره صفویه مورد استفاده بوده و مرکز یکی از مقتدرترین قدرت‌های محلی آن زمان در ایران به شمار می‌رفته است.

کلیسای آنتوان مقدس
کلیسای آنتوان مقدس:
کلیسای آنتوان مقدس در شهرک ساحلی «هایکاشن» واقع در فاصله بین شهرهای نور و علمده استان مازندران واقع است. کلیسا توسط ارامنه کاتولیک مذهب ایران بنا شده و کار ساختمان آن در 1974 میلادی به اتمام رسیده است. دیوارهای خارجی کلیسا با سیمان و دیوارهای داخلی آن با گچ پوشانده شده است. کلیسا دارای پلانی بشکل هشت ضلعی است که بر روی بعضی از اضلاع آن یک جفت نورگیر کم عرض تعبیه شده است. از غرب به شهرستان‌های نوشهر چالوس ارتباط دارد و سمت جنوب به دره نواحی کوهستانی منتهی می‌شود مانند سخت سر لارستان. شهر نور با وسعت ۹۷۴ کیلومتر مربع بزرگ‌ترین شهر شهرستان نور است. این شهرستان ۲،۶۷۵ کیلومتر مربع مساحت دارد. اقتصاد شهرستان نور به لحاظ توسعه صنعتی و گردشگری شرایط ممتازی در استان پیدا كرده است. گستردگی شهرستان نور از ساحل تا ارتفاعات البرز میانی ، وجود تنوع آب و هوایی، رودخانه ها وآبشارهای طبیعی همـراه با آثار تاریخی و باستانی اعتبار ویژه ای به این شهرستـان بخشیده که می توانـد در زمینه برنامه ریزی سفر کاملا مؤثر باشند.

برای اجاره و خرید ویلا در شمال می‌توانید به صفحه اصلی وبسایت مراجعه کنید.



منتشر شده در 2022/01/31

×

Some text in the Modal..