هزینه ساخت ویلا در سال ۱۴۰۱

ساخت ویلا

در حالت کلی همه فکر می‌کنند که هزینه های ساخت یک ویلا یا ساختمان فقط مختص مرحله اجرا است اما این‌گونه نیست بیاید با هم در این مورد بیشتر بدانیم: اما قبل از شروع کار ساختمانی سازندگان باید هزینه هایی را پرداخت کنند و مهمتر از همه باید هزینه‌های اولیه را برآورده کند چون در صورت عدم برآورد صحیح ممکن است مالک آن دچار ضرر و زیان‌های بسیاری شوند که نه تنها سود نمی‌کنند بلکه ضررهای زیادی را هم متحمل می شوند.

برای به دست آوردن هزینه ساخت ویلا باید عنوان های زیادی را در نظر گرفت، مانند:

– موقعیت قرارگیری زمین

– سطح شیب -نوع کاربری زمین

-مقدار خاکبرداری

-کیفیت متریال به کار رفته

-مسیرهای قابل دسترسی

-متراژ ویلا -تعداد طبقات

-نوع بدنه ویلا -سبک طراحی

-دکوراسیونهای داخلی

-حیاط سازی

-دستمزدهای استادکاران کارگران و مهندسین

قابل ذکر است که شرایط آب و هوایی برای شروع کار بسیار مهم است؛ زیرا در بعضی مکان ها مانند کوهستان ها فصل سرد و بارندگی ها زود از راه می رسند و کارها به سختی و بسیار آهسته پیش می‌روند که این خود باعث افزایش هزینه برای سازندگان و کارفرمایان می شود همچنین هرچه زمین ساخت محل ویلا از شهر فاصله می‌گیرد به دلیل مسیر طولانی تر برای حمل لوازم و وسایل مورد نیاز هزینه‌های بیشتری می شود. البته به نسبت هزینه ی ساخت کل ویلا بسیار نا چیز است. معمولاً در بحث ساخت و ساز در سال ۱۴۰۰ هزینه کردن برای ویلا یکی از مهمترین عامل ویلا سازی محسوب می شود چه در ساخت ویلا های مدرن چه در ساخت ویلاهای کلاسیک همچنین موارد دیگری هم در هزینه ها تاثیر گذار است و باعث بالا رفتن بیشتر هزینه‌ها می‌شود که عبارت است از:

– آبنما

– استخر

– طرح های خاصی که به سلیقه های شخصی انجام می شود.

– اکسسوری ها وتزیینات

– سقف کاذب

– دیوارپوش

– کفپوش

– کابینت های خاص

– آلاچیق

– باربکیو

– سالن ورزش

– سونا جکوزی

کل هزینه هایی که برای ساخت ویلا یا هر سرپناه دیگری لازم است را به طور خلاصه در زیر عنوان می‌کنیم:
خرید زمین
تامین مصالح
هزینه هر متر مربع زیر بنا
هزینه تاسیسات برقی
هزینه تاسیسات مکانیکی
دستمزد استادکاران و کارگران
طراحی داخلی
محوطه سازی
هزینه های بیمه ی کارگران و حوادث
مالیات
هزینه تعداد طبقات
هزینه های مربوط به مشاوران و بنگاههای املاک
هزینه‌های مربوط به شهرداری و پروانه ساخت هزینه های مربوط به آوردن و نصب انشعابات متوسط زمان مربوط به ساخت ویلا در سال ۱۴۰۱ از خرید زمین تا ساخت ویلا حدوداً یک سال الی یک سال و شش ماه طول می کشد.
مثال حدودی هزینه ساخت خانه با متراژ ۱۰۰ متر شامل کمترین هزینه بیشترین هزینه و میانگین این دو
شامل کمترین هزینه ۸۰۰ میلیون
بالاترین هزینه یک میلیارد و دویست
حد وسط این دو یک میلیارد
در آخر برای ساخت ویلا حتما از مشاوران و استادکاران باتجربه و با تبحر کمک بگیرید چون آنها با دانش و تجربه ی کافی که دارند از اتلاف وقت وهزینه جلوگیری میکنند با توجه به ثابت نبودن قیمت ها برآورد کردن برآورد کردن قیمت ساخت هر متر ویلا یا خانه کار واقعاً مشکلی است. هزینه‌های بالا صرفاً حدودی بوده و این هزینه‌های گفته شده حدودی است با توجه به تورم موجود در سال ۱۴۰۰ چیزی حدود ۴۰ الی ۶۰ درصد گرانتر خواهد شد. با تمام بررسی‌هایی که انجام دادیم و برآورد قیمت ها توجه داشته باشید که تمام قیمت ها به صورت روزانه تغییر می‌کند و تا آخر ساخت و ساز قیمت‌ها به صورت یکسان نیست, در آخر برای مشاوره و خرید ویلا در شمال می‌توانید با ما تماس بگیرید.



منتشر شده در 2022/01/24

×

Some text in the Modal..