هر آنچه که باید در مورد ویلای جنگلی و ساحلی بدانیم

ویلای جنگلی و ساحلی

ویلا جنگلی:
به ویلاهایی در شمال کشور گفته می‌شود که در پایه کوه قرار گرفته اند و مناطق جنگلی و سرسبز ، آب و هوای مطبوع ؛ طبیعت های بکر و چشم اندازهای بسیار زیبا و فوق العاده آرام بخش در بافت های جلگه ای قرار دارد قیمت ویلاهای جنگلی به نسبت ویلاهای ساحلی پایین‌تر است غالباً در حاشیه شهر هستند و همچنین با متراژ بالاتری قابل تامین هستند. مرطوب و شرجی بودن نواحی ساحلی را ندارند و غالبا برای همه افراد مناسب است.

از جمله معایب ویلای جنگلی :
دور بودن از شهر و مراکز خرید رفاهی ،تفریحی و همچنین دور بودن مراکز بهداشتی, با آمدن فصول سرد سال و بارندگی زیاد غالباً رفت و آمد به ویلای جنگلی مشکل میشود و برای گرم کردن ویلاهای جنگلی هزینه بیشتری خواهیم داشت ویلا جنگلی در برخی مناطق در فصل تابستان حالت خفگی دارد و داره حشرات فراوانی میشود.

مزایا و معایب ویلا ساحلی :
داشتن یک ویلای ساحلی این روزها آرزوی هرکسی است.
ویلایی که در کنار دریای مواج خزر و آب و هوای عالی.
می‌توانید شب را در آرامش دریا و صدای موج‌های آب به صبح برسانید!
بعد از یک روز خسته‌کننده و پرمشغله حتی در دل روزهای گرم تابستان، نسیم خنک دریا بر روی قلب و جانتان بنشیند و در یک لحظه شما را با نشاط و سرحال کند.
ویلای ساحلی در اصل کنار سواحل دریا ساخته می‌شود و معمولاً از یک سمت به دریا راه دارد. و چون فقط در کنار سواحل این ویلاها وجود دارند تعداد آنها هم رو به کاهش است و به سختی میدا میشود.
بعضی از این ویلاها دارای حیاطی رو به دریا هستند و بعضی پنجره هایی رو به دریا دارند.
دریا یکی از جاذبه های دلنشین و آرام بخش طبیعت در شمال کشور بوده و هست .
و افراد بسیاری خواهان خریدن‌خانه در شمال کشور به خصوص در مناطق ساحلی هستند ویلاهای ساحلی معمولاً دارای مزایای بیشتری نسبت به بقیه مناطق دارد دسترسی آسان تر و بهتر به مراکز تفریحی رفاهی و همچنین نزدیک بودن به مراکز بهداشتی درمانی از لحاظ امنیت نیز دارای وضعیت مطلوب تر می باشند به دلیل شرجی بودن مناطق ساحلی و رطوبت تقریباً بالا عمر ساختمان‌های آن کمتر از بقیه مناطق است همچنین شرجی بودن و رطوبت آسیب‌های جدی به تاسیسات ساختمان می‌زند که شما را مجبور به متحمل شدن هزینه های سنگینی می کند .
قیمت بالای ویلاهای ساحلی باعث شده که فقط قشر خاصی توانایی خرید این گونه ویلاها را داشته باشند
با بالا بودن قیمت زمین در نواحی ساحلی باعث شده متراژ زمین ها پایین تر بوده و فضای کافی برای حیاط سازی و درخت کاری به نسبت ویلا جنگلی کمتر باشد .
طبیعت مازندران به حدی گسترده و پرتنوع است که به هیچ وجه نمی توان منطقه و ناحیه خاصی را برای خرید ویلای جنگلی  پیشنهاد داد. اما نکات بسیار مهمی وجود دارد که باید در هنگام خرید به آن توجه ویژه ای داشته باشید.
ویلاهایی که در کنار سواحل ساخته می‌شوند باید در برابر رطوبت مقاومت کافی داشته باشند و عایق بندی مناسبی داشته باشند در تمام اجزا و مصالح آن‌ها نیز از بهترین کیفیت برخوردا باشند.
بسته به هزینه ای که دارید می‌توانید انواع ویلاهای کوچک و بزرگ را در سواحل خزر خریداری کنید.
همچنین با نزدیک شدن فصل سرما و فروکش کردن گرما حوش و خروش خرید ویلا کمتر میشود و قیمت‌ها به شکل قابل ملاحظه ای کاهش می یابد و اشتیاق بسیاری از افراد برای خرید ویلا از بین می رود. در این زمان می توانید با توجه به بودجه خود، خرید ویلا را در اولویت قرار داده، با توجه به جنگلی و ساحلی بودن، مساحت و منظره ویلا، چند طبقه بودن، سال ساخت و امکانات دیگر آن یکی از شیک ترین ویلاها را انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که خرید ویلا مانند خرید یک خانه شهری نیست و باید گزینه هایی مانند آرامش و علاقه به طبیعت را هم باید در نظر بگیرید.
خرید ویلا در شمال باید توجیح اقتصادی هم داشته باشد اگر فرصت های سرمایه گذاری در ایران رو به در نظر بگیریم، سرمایه گذاری در ملک یکی از بهترین سرمایه گذاری هاست.
چه ملکی بهتر از ویلای شمال که هم رشد قیمتی خوبی در چند سال گذشته داشته و پیش بینی میشود در آینده هم داشته باشد.



منتشر شده در 2022/01/31

×

Some text in the Modal..