هرآنچه در مورد ویلای کوهستانی باید بدانیم

ویلا کوهستانی

به هر نوع ویلایی که در دامنه و یا بالای کوه ساخته شود ویلای کوهستانی گفته می شود. شاید ویلای کوهستانی از لحاظ رقابت در خریدو فروش با ویلا های جنگلی و ساحلی کمی عقب تر باشد، اما باز هم محبوبیت و جذابیت خاص خود را دارد. این ویلا ها در سال های اخیر فروش خوبی داشته اند و هم اکنون هم مورد توجه مردم زیادی قرار دارد. بعضی از ویلا های کوهستانی از لحاظ نوع ساختار شبیه هم هستند و می توان یک بازه قیمتی نسبتا پایدار را برای آن ها در نظر گرفت. همچنین از عوامل موثر در قیمت این منازل باید به متریال و مصالح ساختمانی به کار رفته، متراژ و نوع ویلای کوهستانی اشاره کرد که باعث ایجاد تغییراتی در مقدار هزینه کردن شما خواهند شد.


آب هوای سرد و خنک مناطق کوهستانی باعث شده تا افراد شهر نشین، در تابستانه ها، با سفر به کوه پایه ها (ییلاق) بتوانند، از این آب و هوای مطبوع بهره مند گردند، همچنین ییلاق، علاوه بر جنبه طبیعت گردی و تغییر حال و هوا، می تواند بهترین مقصد برای سرمایه گذاری در شمال کشور باشد. زندگی در مناطق کوهستانی، علاوه بر دیدگاها و جنبه های مثبت، نیازمند امکانات بیشتر، از دیگر مناطق است، و زندگی در این محیط، دارای شرایط خاص و سخت تر است.
ساخت و ساز در مناطق کوهستانی بسیار محدود می‌باشد. اولین و مهمترین دلیل این موضوع را می‌توان نامساعد بودن آب وهوا در پاییز و زمستان این مناطق تلقی کرد. برای ساخت خانه و ویلا باید ابتدا درختان یک منطقه را قطع کرده و آزمایش‌های مکانیک و دینامیک خاک را انجام دهند. پس از آنکه از مساعد بودن زمین اطمینان حاصل کردند باید حفاری زمین آغاز شود. در هنگام انجام حفاری زمین نیز معمولاً با مشکلات بسیار زیادی از قبیل برخورد به تخته سنگ‌ها یا لایه‌های غیر قابل نفوذ رو به رو خواهید شد.

ویلای کوهستانی

مزایای ویلا کوهستانی:
از‌ مزایا ویلا در کوهستان ها داشتن آب و هوای تقریباً خشک و خنک که یک مولفه بسیار مناسب برای التیام بسیاری از بیماری‌ها از جمله بیماری‌های مفصلی و استخوانی می باشد همچنین آب و هوای کوهستانی نسبت به دیگر مناطق از آلودگی بسیار پایین تر برخوردار بوده و طراوت خاصی دارد.داشتن مناظر و چشم انداز ها مانند کوه ها دره ها رودخانه ها و آبشارهای بزرگ و کوچک زندگی تقریباً بکر روستایی و همچنین شب های بسیار دلنشین با داشتن آسمانی صاف با ستاره های فراوان.
قیمت مناسب تری نسبت به مناطق جنگلی و ساحلی دارد.
داشتن آب و آشامیدنی سالم و گوارا که این خود نعمت بسیار بزرگی است .
داشتن گیاهان دارویی و خوراکی با خاصیت بسیار فراوانی که در اکثر مناطق کوهستانی یافت می‌شود.
قیمت مناسب نسبت به مناطق ساحلی و جنگلی
اب و هوای مطبوع به خصوص در فصل تابستان که خنکای آن قابل چشم پوشی نیست
بکر‌و دست نخورده بودن محیط کوهستانی

معایب ویلا های کوهستانی:
به دلیل کوهستانی بودن ، جاده های دسترسی معمولاً سخت‌تر از دیگر مناطق است و به همین دلیل برای تردد با زحمت بیشتری مواجه هستیم.
بالابودن هزینه مصالح ساختمانی و دستمزد ها
نداشتن سیستم گرمایشی مناسب به دلیل نبود گاز طبیعی و لوله کشی گاز
برای تهیه سوخت جایگزین دردسر های بیشتری نسبت به بقیه مناطق دارد
عدم استفاده از ویلا به دلیل عدم تردد در فصول سرد سال.
عدم دسترسی به مراکز درمانی و آموزشی
عدم دسترسی خرید مایحتاج روزانه
برای اقامت در ویلاهای کوهستانی باید طبق مدت اقامت خرید کلی انجام داد و ذخیره کرد.
ویلاهای مناطق‌کوهستانی به سختی به فروش میرسند‌.
فاصله زیاد از مرکز شهر و راه های ارتباطی.
نبود انتن های تلفنی و تکلنولوژی
امنیت پایین مناطق کوهستانی به دلیل اینکه در فصول سرد سال معمولا خالی از سکنه است ورود افراد متجاوز و دزد.
به طور کلی زمین‌های کوهستانی مکان‌هایی می باشند که از تراکم جمعیت کمتری برخوردارند.
از این رو آرامش آنها بیشتر خواهد بود.

جهت خرید زمین یا حتی خرید ویلا در شمال می‌توانید به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.



منتشر شده در 2022/01/25

×

Some text in the Modal..