جاذبه های گردشگری شهرستان چمستان

شهرستان چمستان

شهرستان چمستان مکانی نسبتاً مرتفع است. آب و هوای معتدل و خنک دارد و در ۱۵ کیلومتری شهرستان نور واقع شده و فاصله تهران تا شهرستان چمستان چیزی حدود ۱۸۰ کیلومتر از سمت جاده فیروزکوه است . جاده ای به شکل نیم دایره، چمستان، نور و آمل را به هم وصل میکند.


از جاذبه‌های گردشگری شهرستان چمستان: روستای میرخند؛ روستای میرخند در اطراف چمستان است جزء مناطق ییلاقی محسوب می‌شود و آب و هوای خنک دارد که از همه طرف به کوه دره منتهی می‌شود.

گنبد چمستان

گنبد چمستان:
گنبد چمستان از سده 9 هجری قمری و نامی آشنا است که به بقعه شاه بالو زاهد در غرب روستای آهودشت در مسیر چمستان به آمل واقع شده است. گنبد چمستان در دوره سامانیان و دوره علویان حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و از مراکز گردشگری و تاریخی شهر چمستان است که بیانگر تاریخ و پیشینه این شهر مازندران است.

جنگل های واز

جنگل‌های واز:
جنگل‌های واز از مناطق باستانی و قدیمی است که درختاتی همچون بلوط، افرا و راش مملو است. به دلیل مسیر سختی که دارد جزو مناطق بکر و دست‌نخورده محسوب میشود.

روستای گزنا سرا

گزناسرا :
گزناسرا یکی از روستاهای ییلاقی که دارای آب و هوای سرد و خنک است و سکنه آن بیشتر در فصل تابستان در آن سکونت می‌کنند.

دلیل نامگذاری منطقه چمستان :
حرف‌ها و بحث‌های زیادی مطرح است بعضی از قدیمی ها این شهر را به چپ مازستان می خوانند به دلیل رویش گیاه سرخس که چماز نوعی از گیاه سرخس است و برخی دیگر عقیده دارند که نام این شهر چمنستان بود به دلیل روییدن چمن های بسیار.

شهرستان چمستان دارای روستاهای بسیاری است که جذب توریست بالایی دارد مانند روستاهای آهودشت جوربند و روستای سعادت آباد.
خرید ویلا در چمستان به مانند سایر نقاط شمالی کشور در محدوده های قیمتی مختلفی امکان پذیر است. از چند صد میلیون و گاها بیشتر را در این منطقه انجام داد، و در واقع قیمت خرید انواع ویلا در این منطقه به موارد مختلفی بستگی دارد. برای مثال متراژ ویلا، موقعیت جغرافیایی آن، امکانات ویلا، نوع ساخت و ساز و مصالح آن و غیره، عواملی هستند که در قیمت خرید انواع ویلا در منطقه چمستان تاثیرگذار هستند.
چمستان شهری کوچک که بافت شهری کوچکی را نیز در برگرفته و در حیطه بافت شهری چمستان می‌توان خیابان کشاورز، بلوار شیخ فضل‌الله نوری، بالا بازار را جزو بهترین منطقه چمستان یا در اصطلاح بالا شهر چمستان نام برد که بیشتر مورد پسند و اسکان بومیان است، اما بهترین‌ منطقه چمستان برای غیر بومیان را باید در خارج از بافت شهری چمستان و حوالی این شهر و در روستاهایش در نظر گرفت.
گنبد چمستان یادگاری از سده 9 هجری قمری و نامی آشنا است که به بقعه شاه بالو زاهد در غرب روستای آهودشت در مسیر چمستان به آمل نسبت داده واقع شده است.
نکته جالب توجه این که بیشتر ویلاهایی که در شهرچمستان برای فروش در بنگاه های املاک گزاشته میشوند ارزانند، گرچه گران بودن ضامن خوب بودن نیست اما قیمت‌های ارزان و عجیب را هم باید محتاطانه قبول کرد. در چمستان تبلیغاتی را می‌بینید که با حروف بزرگ فروش ویلایی مجهز را تنها به ازای 30 میلیون پول وعده می‌دهند یا خریدار ویلای شمال را ترغیب می‌سازند ویلا را چشم بسته قبول کند. می‌گویند ویلا خوش ساخت است و بهتر از آن را هرگز نمی‌توان پیدا کرد. گاها فروشنده از ویلای ساخته شده با بهترین مصالح می‌گوید اما وقتی به سر وقتش می‌روید متوجه می‌شوید حتی کمترین امکانات راهم ندارند.
در چمستان ویلاهای زیادی وجود دارد که از طبیعت زیبا و سرسبز و آن تصوری که از شمال داریم بی‌بهره‌اند. ویلا در منطقه‌ای خشک ساخته شده، جایی که نه نشانی از طبیعت بکر است و نه حتی سکنه و ویلایی دیگر. طبیعی است که چنین ویلایی خریدار نخواهد داشت. برخی از زمین‌های شهر چمستان امکان تغییر کاربری ندارند، برخی فاقد سند و مجوز ساخت هستند، برخی در بافت‌های صحیح احداث نشده‌اند، تعدادی از نعمت برق و آب و گاز بی‌بهره‌اند خلاصه همه این عوامل دست به دست هم داده‌اند تا بازار ویلا در چمستان کم رونق باشد و حتی ویلاهایی که با نظارت کافی بالا رفته‌اند نگاه خریداران را به خود جلب نکنند.



منتشر شده در 2022/01/28

×

Some text in the Modal..